Sunday, October 18, 2009

KEK HARIJADI

Semalam hujan punyerlah lebat. Anak-anak tidur bukan main nyenyak lagi... Saya pun amikla kesempatan buat kek untuk sambutan harijadi anak buah hari nih. Saya nih memang tak pandai buat kek... balik-balik kek chocolate moist dan kek buah. Walaupun kek saya buat tak sedap macam yang kat kedai tuh tapi yang pastinya HALAL.

Kisahnya seorang jiran yang anaknya bekerja disebuah bakery milik orang MELAYU. Saya pelik melihatkan botol-botol bersusun kat belakang rumah dia... nampak macam botol arak. Ayah saya dah tak tertahan lagi bila melihat susunan botol araknya semakin meninggi maka ayah saya pun pergilah buat-buat bertanya... Mana datang botol arak banyak-banyak nih? Kumpul botol nak jual ker? Katanya 'Anak saya guna wine nih buat kek... tak apa buat kek... bukan buat minum... tak mabuk'. Astaghfirullah... tak tersangka kenyataan itu boleh keluar dari mulut seorang Ustaz mengajar di KAFA... bukan setakat tuh malah mengajar mengaji di rumah... Anak muridnya bukan seorang dua tapi lebih dari sepuluh orang. Tapi orang yang PANDAI macam tuh dah tak boleh diubah... Dia belajar ngan Kiyai katanya. Wallahua'lam... Dah kembali ke rahmatullah pun. Moga rohnya dicucuri rahmat. Moral of da story... even kedai kek melayu pun belum tentu halal lagi suci.

So... Memandangkan anak-anak buah saya (Along & Angah) tu ala-ala pinky girls... saya pun terpikir nak buat kek warna pink... First time try buat kek color pink nih... Inilah hasilnya...


Kek bulat yang telah dibentukkan menjadi bentuk HATI dan disapu Strawberry Chocolate


Sedapnya Strawberry Filling nih...


Kek macam nipis... tak puas hati buat lagi satu lapis... Now tambah Chocolate chips...


Dah siap pun toppingnya... tapi cream tak cukup kental so tulisannya kembang


Dari kiri... Along&Nisa... Angah& Damia

No comments:

Post a Comment