Wednesday, October 7, 2009

The Latest!

Dah berbulan tak update blog nih... Cian dia...! Bila dah terlalu banyak terkumpul tak tahu aper yang nak dicoretkan dulu. Masa pun tak ada... Malam nih tetiba jer rasa nak update blog...

Sejak 6 bulan yang lalu banyak sangat perkara yang telah berlaku... maklumlah title pun dah berubah... dulu mak anak sorang... skrg nih anak dah dua... umur pun dah makin tua... Secara ringkasnya:

April 2009
S&P Agreement baru setel. Sejak Julai 2008 Housing Loan saya lulus baru sekarang setel. Slow betul lawyer nih. Banyak hal... nak kata tak reti buat kejer cakap macam bagus... Dah 15 tahun experience katanya. Tapi sudahnya semuanya setel bila kita yang solvekan problem dia. Nak wat camner dah bayar deposit untuk S&P Agreement... ikut hati nak mintak balik duit tuh tapi memandangkan sama-sama Muslim so malas la nak gaduh...

May 2009
Tengah pregnant 7 bulan. Dah tak berani nak drive gih factory kat Rawang tuh sorang2. Boss asyik panggil gak gih factory... padahal banyak sangat kejer kat HQ yang KIV. Punyerlah tension hingga saya buat keputusan yang agak emosional. Resign! Bila bagi Resignation Letter kat ED dia senyum jer... maklumlah bukan kali pertama saya bagi surat nak benti kerja... dah banyak kali tapi tak jadik berhenti jugak. Tapi kali nih saya memang nekad.

June 2009
Start renovate rumah baru... Excited giler! Design sendiri macam-macam ngan husband. Husband la yang paling excited. Mana tak nyer... Jenuh dah duk apartment... Parking jauh, nak berebut naik lif lagih. Lagi-lagi sejak ramai negro duk kat apartment tuh... sakit hati... sakit mata dibuatnya. But it's a good investment... baru jer sekejap husband tampal notis rumah untuk disewa dah 2-3 orang confirm nak byr deposit... Alhamdulillah... so tak payah lah pikir bayar 2 rumah. Rate sewa pulak 1.5 times from monthly installment... best betul. Deco time! Hari-hari pegi Jalan Ipoh carik Tiles & Sanitary Fittings... dah tak concentrate buat kejer kat opis. Maklumlah dah resign...


July 2009
Pindah rumah baru. Alhamdulillah... Walaupun rumah murah jer tapi lebih selesa dari dulu... Sampai rumah terus parking depan rumah tak payah nak berebut parking... tak payah nak berangkut barang naik lif... Kalau ikutkan memang dah tak kerja tapi disebabkan ISO punya pasal kerjalah jugak. Sekarang company dah certified ISO9001:2008. Saya harap company dapat maintain sampai next Audit next year.

18th July 2009
Selamat melahirkan anak yang kedua. It's a BOY! Alhamdulillah... We named him KHAIRUL NAUFAL (Sebaik2 Pemberi/ Yang Memberi)

August 2009
Confinement kat umah sendiri. Semua orang tanya naper tak berpantang kat umah mak. Hmmm... sajer bagi husband raser jaga bini dia dalam pantang... Kuangkuangkuang... Bolehlah bagi 9/10. Clap!Clap!Clap!

September 2009
Dah habis confinement. MD tanya bila nak masuk ofis balik. Bukan ker I dah resign... punyalah dia confident yang I akan masuk ofis balik. Sorry boss... I owe U so much but I just cant take it anymore. Sumer orang tanya tak boring ker duk umah??! Mana boring plak duk umah... Best giler dapat duk umah. Now I'm a fulltime housewife!

October 2009
Dapat offer kejer kat Audit firm. Gaji tak seberapa tapi that is the place dat I really want to work with... Audit Firm... Nanti lah dulu tgah syok duk umah nih... hmmm.... but I prefer to be a teacher... okay class... you guys can go home now! I wanna sleep... Tata...

4 comments:

  1. wah..
    ko kata aku encem ka?
    adoyai. bergegar tiang arash.
    HAHA. ayat adesa sgt!

    btw, u should amalkan ALPHA LIPID tu.
    nak² ko baru je mengempis kan.
    sesuai untuk dalaman ko.
    also for your KHAIRUL NAUFAL.
    good for him.
    coz when you use it, ia akan jadi
    darah daging ko,
    mengalir melalui susu
    bila mana anak ko menetek.
    serius, aku x tipu.
    walaupun aku lom pecah teruna lagik,
    but i know la about science² neh.
    well, bidang kije aku pun science² gak kan.
    HUHU.

    anyway, selamat bertemu kembali
    wahai pompuan gila.
    (nick yg aku gelar ko time kat segamat dulu sbb ko rajen naa nak berdebat dgn aku. HAHA).
    peninggalan dekad yang berabad tuh. HAHA.
    ko pun dah success skg.
    aku tumpang gumbira.

    may god bless u.
    send my regard to ur hubby & anak² buah aku.

    p/s: jadi la follower aku cpt. HAHA.

    ReplyDelete
  2. salam, tahniah atas kelahiran anak ke dua. Semoga terus sukses.

    ReplyDelete
  3. Salam Saudaraku Fazly...
    Selamat bertemu kembali. Pompuan Gila yer... Gelaran yang awak dan Razi bagi kat saya dulu. Haha.. Bila ingat balik kelakar la plak. Tapi tuh masa Dip jer... Masa Degree awak dan Razi lah kawan lelaki yang rapat dgn saya.. Cincin (Nizam) abg saya dan Mafis adik saya.. yang lain2 tuh cuma kenal jer dah tak berapa ingat pun. After graduation tinggal Razi jer sbb awak jauh kat JB.. Tak sangka dpt berhubung kembali. Masih ader chance lah nak makan nasi minyak dia... Maser Razi kawen kad jemputan kawennya tak sampai kat tangan saya.

    Saya dah start minum Alpha Lipid tuh... punyalah sedap... baru say thanks to husband... dah lama dia bagi saya buat pekasam. Kat tin susu tuh tak tulis apa khasiat dia manalah saya tahu... Buat masa nih belum ader rasa perubahannya. Nanti saya update.

    ReplyDelete
  4. Salam Ustaz, terima kasih. Sama-samalah kita berdoa agar semuanya sukses dunia akhirat.

    ReplyDelete